Jornada sobre compravenda de petites i mitjanes empreses

Informació del curs
Fiscal

Dirigit a: Col·legiats exercents, empleats, col·laboradors i familiars de col·legiats exercents.
Data: 4 de desembre de 2025
Horari: De 10 h a 13.30 h 
Objectius:  Durant els últims anys el mercat ha experimentat un increment significatiu en el nombre de compravendes de petites i mitjanes empreses. 
Aquesta sessió proposa un enfocament pràctic sobre les principals qüestions a tenir en consideració en tot el procés (des de l'inici de les negociacions fins a la signatura de tots els contractes). 
Amb caràcter previ a la sessió es lliurarà un cas pràctic que s'anirà analitzant en el transcurs de la mateixa en relació a cadascun dels punts del programa.
Programa: 
-    Fase preparatòria
        .   Acords de confidencialitat: finalitat i contingut mínim.
        .   Cartes d'intencions: finalitat i naturalesa jurídica; especial menció al caràcter vinculant o no d'aquestes. Règim de responsabilitat en cas d'incompliment.

-    Mètodes de valoració de les empreses per a fixar el preu de compravenda:
        .    Mètodes basats en aspectes comptables.
        .    Mètode dels pràctics (múltiples). 
        .    Mètode d'actualització de fluxos de caixa.
        .    Qüestions controvertides en la valoració d'empreses.

-    L'execució de la due diligence i les seves conseqüències:
        .   Objectiu i caràcter multidisciplinari d'aquesta: aspectes fiscals, laborals, societaris, contractuals, financers i de negoci. La comptabilitat com a font d'informació. Principals supòsits d'incoherència.
        .   Casos típics a tenir en compte en les PYMES (el sou de la persona titular de l’explotació, l’excés de tresoreria versus la tresoreria òptima, etc.)
        .   Potencials ajustos de preu i/o indemnitats.

-    El contracte de compravenda de participacions socials:
        .   Objecte i clàusules estàndard. Breu referència a les compravendes subjectes a condició suspensiva.
        .   Determinació del preu: locked box o closing accounts.
        .   Règim de responsabilitat dels venedors.
        .   Altres clàusules típiques: no competència dels venedors.

-    Principals qüestions dels pactes de socis:
        .   Objecte i clàusules estàndard (majories de la Junta, regulació i funcionament de l'òrgan d'administració, règim de transmissió de les participacions socials).
        .   Altres clàusules típiques: no competència, permanència i exclusivitat dels socis. Conseqüències de l'incompliment.
Modalitat:  Streaming (zoom). La sessió quedarà enregistrada i estarà disponible a la plataforma posteriorment. 
Per tenir accés a les gravacions i al material, cal formalitzar la inscripció amb anterioritat al dia de l'inici de la formació  
Informació connexió zoom:: L’aula s’obrirà a l’hora d’inici de la formació.
Podeu accedir a través de la plataforma de formació amb el nom d'usuari i contrasenya de la persona inscrita a la formació. 
Anar a "mis cursos" i clicar el botó "Gravació/streaming" de la formació i seguir instruccions
Cancel·lacions:  Cal notificar-ho 72 hores laborables abans de l’inici de l’acció formativa al correu electrònic formacogac@gestors.cat. Si no es comunica en aquest termini es facturarà la totalitat de l’acció formativa (si no és un curs gratuït) encara que no s'hagi assistit o connectat a la sessió. En el cas que s'hagi descarregat la documentació es procedirà a carregar l'import total del curs. A les formacions ON LINE, l'import es carregarà en el moment que es faci la inscripció
Durada: 3,5 hores
Documentació: En la cas que es disposi de documentació estarà disponible a la plataforma entre 24 hores abans de l’inici de la formació. En el cas que hi hagi documentació addicional una vegada finalitzada la formació, us la facilitarem posteriorment.
Certificació: Una vegada finalitzada l’acció formativa, els alumnes obtindran un certificat d’assistència que es podran descarregar a la plataforma Formacogac.

Ponents

  1. Sra. Sara RafecasAdvocada. directora del departament mercantil de RCD. Professora associada de Dret Mercantil d’ESADE.
  2. Sr. Bernard AfonsoEconomista i Advocat. Soci del departament de concursal de RCD. Professor del Màster de G.A. de la Universitat Abat Oliba CEU

Compartir
Copyright Gestors Administratius de Catalunya 2018 | All Rights Reserved