Jornada sobre l'impost sobre la plusvàlua municipal: situació actual

Informació del curs
Fiscal

Dirigit a: Col·legiats exercents i no exercents, empleats, col·laboradors i familiars de col·legiats exercents
Data:  12 de febrer de 2025
Horari: De 9.30 h a 14.00 h
Programa: 1.   Les Sentències del Tribunal Constitucional que van portar a la reforma global de l'impost:
      •   Sentència 59/2017: no cal pagar l'impost si no hi ha increment de valor
      •   Sentència 126/2019: no cal pagar l'impost si és superior a l'increment de valor
      •   Sentència 182/2021: declara inconstitucionals articles de la llei que regulen la quantificació de l'impost
           o  Els efectes en el temps d'aquestes sentències.
           o  Possibilitats de recórrer i obtenir la devolució de l'impost conforme a la variada jurisprudència del Tribunal Suprem.
           o  Situacions consolidades i no consolidades

2.   El nou Impost sobre l'Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana sorgit del Reial decret llei 26/2021, de 8 de novembre. Els nous mètodes de càlcul de l'increment del valor del terreny: l'opció entri
      a.  Estimació objectiva: valor cadastral i coeficients
      b.  Estimació directa: prova de l'increment o decrement
      La millor opció a través d'exemples pràctics.
      Determinació de la naturalesa urbana del terreny
      Casos especials: expropiacions, transmissions mortis causa, subhastes

3.   Altres elements de l'impost:
      •   Subjecte passiu
      •   Fet imposable
      •   Suposats de no subjecció
      •   Elenc d'exempcions
      •   Quota i tipus de gravamen
      •   Bonificacions
      •   Meritació

4.   Gestió de l'imposat
      •  Actuacions de comprovació
      •  Vies de revisió i rectificació
      •  Legitimitat per a recórrer 
Modalitat: Streaming (zoom).
La visualització de la jornada estarà únicament disponible el temps que duri la sessió en directe.
Durada: 4,5 hores
Informació connexió zoom: L’aula s’obrirà a l’hora d’inici de la formació.
Podeu accedir a través de la plataforma de formació amb el nom d'usuari i contrasenya de la persona inscrita a la formació. 
Anar a "mis cursos" i clicar el botó "Gravació/streaming" de la formació i seguir instruccions.
Documentació: En la cas que es disposi de documentació estarà disponible a la plataforma entre 24 hores abans de l’inici de la formació. En el cas que hi hagi documentació addicional una vegada finalitzada la formació, us la facilitarem posteriorment.
Certificació: Una vegada finalitzada l’acció formativa, els alumnes obtindran un certificat d’assistència que es podran descarregar a la plataforma Formacogac.

Ponents

  1. Sra. Ana Escriche MorcelleCap del Servei de Tributs Generals i Taxes. Organisme de Gestió Tributària. Diputació de Barcelona
  2. Sra. Fuencisla Quesada SantiusteCap del Negociat de l’IIVTNU. Servei de Tributs Generals i Taxes. Organisme de Gestió Tributària. Diputació de Barcelona

Compartir
Copyright Gestors Administratius de Catalunya 2018 | All Rights Reserved